mandag 28. desember 2015

Topp 10 CD-album 2015

Det har blitt laga mykje god musikk i året som gjekk, og som rimeleg altetande når det gjeld sjanger, har eg lytta til mange forskjellige artistar. Her er ei liste over dei ti platene eg likte best i året som gjekk. Fire av artistane var nye for meg, medan dei andre er gamle travarar i CD-spelaren. Eg startar med dei rolege platene, og så aukar intensiteten etter kvart:

 1) Burlap to Cashmere: Freedom souls

Sjanger: pop/folk/world med særleg preg frå gresk folkemusikk

Først på lista er det albumet eg oppdaga sist av desse ti. Burlap to Cashmere er ei gruppe eg vart glad i allereie sist på 90-talet, på den tida eg budde og jobba i Ålesund. Det er roleg musikk med gode rytmar. Tekstmessig vender dei på denne plata litt tilbake til stilen frå 90-talet, med meir fokus på Gud og trua enn på den førre CDen ("Burlap to Cashmere", 2011)

Favorittsong på plata: "I will follow"



2) Drew Holcomb & the neighbors: Medicine

Sjanger: pop/rock/folk

Denne gruppa var ny for meg i år, og det var eit gledeleg funn å høyre gjennom plata "Medicine". Roleg og festleg musikk, med melodiar som festar seg!

Favorittsong på plata: "Shine like lightning"







3) Kevin Max: Broken temples

Sjanger: pop

Med vakre melodiar og ei heilt fantastisk stemme, er plata til Kevin Max heilt klart eit av årets musikalske høgdepunkt! Det var også stas å få vere på Kevin Max-konsert på Vikeså i november, men då song han dessverre få songar frå denne plata.

Viss du ikkje har høyrt artisten før, er denne CDen ein god plass å starte eit nytt bekjentskap!

Favorittsong frå plata: "Infinite"



4) Tree63: Land

Sjanger: pop/rock

Sjølv om eg har visst om gruppa Tree63 i mange år, har eg aldri før høyrt på dei. Dei var berre eit artistnamn eg bladde forbi på spotify. Det angrar eg litt på no, for når eg no har høyrt gjennom plata Land nokre gongar, er det klart at dette er musikk heilt etter min smak. Flotte melodiar og ikkje minst djupe og lyriske tekstar som utfordrar og byggjer opp.

Favorittsong på plata: "Blood flows"



5) Third day: Lead us back

Sjanger: pop/rock/lovsong

Third day er ein av dei 'gamle travarane', som eg har lytta mykje til i snart tjue år. "Lead us back" er ei av dei beste platene dei har laga (og det seier litt, frå eit band som nesten berre har laga gode plater!) Vokalist Mac Powell og resten av bandet + gjester er god backup til dagar der ein kjenner behovet for å lovsynge!

Favorittsong frå plata: "Soul on fire"
 6) Plumb: Exhale

Sjanger: pop/rock/lovsong

Også Plumb er ute med lovsongsplate dette året, og som vanleg er tekstane ærlege og utfordrande. Eg likar Plumb særleg for evna til å nærme seg kjende tema på heilt nye måtar, i tillegg til at tekstane er lyriske og godt oppbygde. Og musikken er som vanleg god!

Favorittsong frå plata: "Smoke"





7) TobyMac: This is not a test

Sjanger: pop/rock/hiphop

Ei ny plate frå TobyMac er alltid spennande. Gode og fengande melodiar er eit varemerke, og som vanleg er det stor variasjon i songane, frå rolege poplåtar, via funky hiphop til meir rocka  melodiar. Plata er nesten like god som Portable Sounds frå 2007! Ekstra kjekt er det at han på ein av songane har fått med seg dei to andre medlemene i DC Talk (Kevin Max og Michael Tait), og klarar å møte litt av lengten etter ei ny DC Talk-plate.

Favorittsong frå plata: "Love broke thru"


8) Fireflight: Innova

Sjanger: pop/rock

Då vi kom heim frå Danmark i sommar, måtte vi køyre frå Kristiansand og heim om natta. Borna sov i baksetet, Nina sov i framsetet og ute var det mørkt og lite trafikk. Då var det godt, nesten essensielt, å ha denne plata på cd-spelaren. Den heldt meg vaken heilt fram til Stavangerferga! Gode låtar med trøkk i, og fine tekstar. Og så var det kjekt å vere på Fireflight-konsert på Vikeså i november!

Favorittsong frå plata: "Resuscitate"



9) Children 18:3: Come in

Sjanger: pop/rock/punk

Children 18:3 oppdaga eg no i haust, og paradoksalt nok er plata "Come in" deira siste - dei skal no leggje opp. Gruppa består av tre søsken, og musikken er temmeleg rå. Den eignar seg godt til å bli spelt på høgt volum i bilen på veg til jobb. Då vaknar ein skikkeleg...

Favorittsong frå plata: "Bethlehem"





10) Theocracy: As the world bleeds

Sjanger: progressiv metal

Denne plata er eigentleg frå 2011, men eg har den med her likevel, sidan eg har høyrt så mykje på den denne hausten. Også Theocracy er eit nytt bekjentskap, sjølv om sjangeren ikkje er det. Dette er rå musikk, med tung instrumentering og vokalisten Matt Smith si stemme er behageleg å høyre på. Tekstane er svært bibelsentrerte, så det er oppbyggeleg å lytte. Faktisk var det songen "Hide in the fairytale" som fekk meg inn på sporet med bibelleseplan igjen, etter ein litt "vinglete" haust.

Favorittsong frå plata: "I am"



Her kan du lytte til songar frå albuma i lista mi (med unntak av Burlap to Cashmere, som ikkje har lagt plata ut på Spotify endå. Eg har med nokre songar frå den førre plata i staden):





Og viss nokon skulle trekke den slutninga ut frå lista mi, at eg for det meste høyrer på musikk laga av kristne artistar, som lagar songar som anten er inspirerte av Bibelen, handlar om trua og Jesus eller er lovsongar til Gud, er det så nær sanninga du kan komme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar