torsdag 23. februar 2012

Håp, ja takk!

Som ein liten kontrast, og for å vege opp for den heller litt dystre novella eg la ut sist, kjem her teksten til ein flott barnesang som ein kan finne på "Øystein-CD" nummer ein. Øystein-CDane kan bestillast her: www.ellerstakk.no. Flotte CDar, som for det første appellerar veldig til barna, og for det andre formidlar evangeliet om Jesus og det kristne håpet på ein tydeleg og artig måte! Kan anbefalast!

HÅP Ja Takk!

Har du noen gang ligget våken om natta? (Så klart har jeg det, Chris. Ha'kke du?
Og tenkt på hvorfor er jeg egentlig på denne jord?

(Ja, det er virkelig noe å grunne på. Hvorfor er jeg her?)
Har du pillet deg i nesa og tenkt så mye at det knaka (Jo da, det har jeg. Ha’kke du?)
Vet du hva, det har jeg og, min venn, så la meg si deg noen ord: (Bare si det, du Chris)
 For jeg kan si deg det er håp, og det er svar å få (Jasså)
Fordi det finnes mer enn vi kan se med øynene
(Ja, lufta kan man jo ikke se heller, men den er der for det)
Jeg kan si deg du kan glede deg (Jippi!)
Sammen med meg
For det finns noe mega, digg, fantastisk bra, det skal du få se!
Det skal jeg love deg (JA!)
 
Har du noen gang hatt en skikkelig dårlig dag på skolen?
(Så klart har jeg det, Chris. Ha’kke du?)
En slik dag hvor brødskiva datt, med nugattisida ned (Offameien)
Når du svarte feil foran hele klassen ble du lyserød i toppen (Huffameien, huffameien)
Og alle var bedt i bursdag, men du var ikke invitert (Huffameien)
 
Men jeg kan si deg det er håp, og det er svar å få (Det er fint)
Fordi det finnes mer enn vi kan se med øynene
(Radiobølgene kan vi ikke se heller, men de er der for det)
Jeg kan si deg du kan glede deg, sammen med meg (Jippi!)
For det finnes en som bryr seg, det skal du få se!
Det skal jeg love deg (JA!)
 
Har du vært på fjelltur og sett et nydelig... (Kjøleskap?) Nei.. Fjell!? (Å, sånn, ja)
Har du noen gang sett på en nydelig … (Gulrot?) Nei… tulipan!? (Å, sånn, ja)
Å, så digg og så fint, tenkte du, men hvor kommer dette fra?
(Ja, hvor kommer alt dette fra egentlig, Chris?)
Og hvem er det egentlig som har skapt både himmel og hav? (Ja, har du et svar på det, eller?)
 
Vel, jeg kan si deg det er håp, og det er svar å få (Å få!)
Fordi det finnes mer enn vi kan se med øynene
(Gud kan man ikke se, men man kan se det han har skapt!)
Jeg kan si deg du kan glede deg, sammen med meg (Jippi!)
For det som finns på denne jord er skapt av Gud, det skal du få se! 
(Det skal jeg love deg, JA!)
 
Har du noen gang lurt på om det finns noen som bryr seg?
(Det tror jeg de fleste grunner på, Chris)
Om en liten eller stor gutt eller jente som akkurat deg (Eller meg?)
Har du noen gang stirret høl i veggen og følt deg litt alene?
(Ja, jeg har følt meg litt aleine, ha’kke du, Chris?)
Og kanskje tenkt det er vel ingen som tenker på meg (Det er noen, det veit jeg det er.)
 
Men jeg kan si deg det er håp, og det svar å få (Ja, det er fint)
Fordi det finnes mer enn vi kan se med øynene
(Tror du Gud er her nå, Chris? –Ja det vet jeg Han er.)
Jeg kan si deg du kan glede deg, sammen med meg           
Fordi Gud tenker på deg til alle døgnets tidene
Det skal jeg love deg (oi, oi, oi)
 
Har du noen gang grunnet på hvordan det må være i himmelen?
(Ja, så klart. Kanskje det er kjempefint der.)
Kanskje det er tusen ganger bedre der, enn det det er i syden? (Tusen ganger bedre? Oi,oi,oi!)
Hvordan kan man være sikker på å komme dit hen?
(Nei, kanskje tro på Gud og Jesus og slikt?)
Og er det håp for deg, ja hvordan kan man bli med?
(Ja, hvordan kan man bli med dit, egentlig?)
 
Vel, jeg kan si deg det er håp, og det er svar å få (Bli med, dere!)
Fordi det finnes mer enn vi kan se med øynene
(Så fint det er at man kan tro på Gud da!)
Jeg kan si deg du kan glede deg, sammen med meg
For Gud sendte jo sin sønn Jesus så vi kunne bli med!
Så vi kunne bli med (JA!)
 
Tekst og melodi: Chris Duwe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar