søndag 3. januar 2016

Bøker lest: Desember 2015

Desember var ein god lesemånad, og eg fekk lest ein del bøker som har stått på vent ei tid i hylla mi. Slik endte boklista mi opp (i den rekkefølgen eg las dei):

Conn Iggulden - Keiseren; Gudenes blod

Eg las dei fire første bøkene i Keiseren-serien i 2012, og fekk då eit godt innblikk i livet til Julius Cæsar. Gudenes blod er altså femte bok i serien, og tek for seg åra etter at Cæsar vart drept. Vi fyljer den unge Gaius Octavius (som skifta namn til Gaius Julius Cæsar, etter adoptivfaren) sin kamp mot mennene som planla og gjennomførte drapet.

Det verka eigentleg som Iggulden hadde avslutta serien med bok fire, så det var ei hyggeleg overrasking at denne kom no. Og kanskje er det håp om fleire - det skjedde då tross alt ein god del spennande etter at Octavius vart keisar Augustus...





Inger Bråtveit - Alice A4

Dette er jo lokallitteratur, og eg syns eg burde lese noko av denne forfattaren frå min eigen kommune.

Boka speler ein del på det klassiske eventyret om Alice i eventyrland (og her må eg tilstå at eg aldri har lest historia om Alice. Det gjorde nok at eg stilte litt svakare når eg las boka til Bråtveit...)

Gjennom mange små tekstar/kapittel vert det fortalt ei historie om jenta Alice, om val ho tek og angrar på og kampen for å finne sin plass.

Det er ikkje ei veldig tilgjengeleg bok, for det er mykje som må tolkast. Eg likte den, og hadde kanskje likt den endå betre viss eg hadde forstått referansane til Alice i eventyrland.


Helge Torvund - Alabama?

Torvund skriv dikt som tek opp mange ulike tema i denne boka, og han har ein skrivestil eg likar. Her er rom for mykje meddikting!













Margaret Skjelbred - Det lir mot kveld/Kristinas reise

Denne diktboka inneheld to sonettar, i tillegg til kommentarar frå forfattaren både når det gjeld det å skrive sonette og om tema i dikta.

Det er imponerande å lese sonettane - korleis forfattaren har fått dei fjorten dikta i sonetten til å passe i hop, i tillegg til at språket er lett og ledig og med gode rim og rytme. Dette er godt dikthandverk!








Jostein Krogedal - Kommunikasjon, sex og penger

Denne boka er skriven til menn, og handlar om det å vere ein god ektemann, med fokus på tre områder der det kan vere ekstra utfordringar. Den kan også brukast som studiebok, då det er spørsmål til samtale etter kvart kapittel.

Her er mange gode råd, og det var ei grei bok å lese. Likevel sit eg med ei kjensle av at menn som er nokre år eldre enn meg, kanskje ville hatt meir nytte av den. I min generasjon er mange av dei tinga forfattaren tek opp meir sjølvsagte, i alle fall i dei miljøa eg har gått i. Men for all del - det er alltid greit med repetisjon og oppfrisking!





Emmi Itäranta - Kildens vokter

Fascinerande dystopi, om ei verd der vatn er blitt den største rikdomen, og den viktigaste grunnen til konflikt. Eg har skrive litt meir om boka i dette blogginnlegget: Topp 10 bøker 2015












Elena Ferrante - Mi briljante venninne

Ferrante har skrive ein annleis og fascinerande oppvekstroman frå Napoli på 50-talet, og vi vert kjent med venninnene Elena og Lila. Det er dei rike familiane i bydelen som styrer gamet, og dei to jentene veks opp i eit fattig og valdeleg miljø.

På kvar sin måte prøver dei å komme seg ut av fattigdomen og grepet andre held om familiane deira.

Ei flott historie, og den første boka i ein serie på fire. Eg gler meg til å lese fortsetjinga!





Jonas Jonasson - Morder-Anders og hans venner

Etter all den herleg galskapen i "Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant" og "Analfabeten som kunne regne", såg eg fram til denne nyaste boka. Og fantasien til forfattaren boblar vidare, og eit nytt fascinerande persongalleri er på plass!

Denne gongen er tema vald og religiøsitet, og som vanleg er det mykje pengar involvert. Viss du lurar på kva som skjer når ein tidlegare mordar og valdsmann begynner å tru på Gud, og får vegleiing av ein sint, hevnlysten prest som IKKJE trur på Gud, og desse får selskap av ein resepsjonist som syns verden og livet generelt har behandla han urettferdig og desse saman startar ein eigen menighet, der målet er å få inn mest mogleg i kollekt (til seg sjølv)... ja, då er dette rett bok å lese.



M.R. Carey - Menneskebarnet

Hadde eg lest denne boka før eg skreiv topp 10-lista for 2015, så hadde den nok komt med!

Også denne boka er ein dystopi, og ein fascinerande sådan. Det er tjue år sidan ein forferdeleg sjukdom raserte heile den kjente verda, og det er fortsatt fare for smitte. På ein hemmeleg militærbase sit vesle Melanie innesperra på einecelle, og vert bunden fast til rullestol kvar gong ho skal ut. Og ho skal aldri lenger enn inn i eit klasserom, der ho får undervisning - og der lærarane veit at ho er eit geni.

Historia vert fortalt gjennom auga til Melanie, og gradvis får vi eit tydelegare bilde av kvifor lærarane og soldatane er så redde henne, og kor mykje som eigentleg står på spel.

Dette er ei grusom, fascinerande og utruleg bra skrive bok. Eigentleg er det eit filmmanus, og slik eg forstår det, kjem filmen "Menneskebarnet" på kino seinare i år.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar