onsdag 13. juni 2012

Musikkhistorie del 1

Eg innsåg for ei tid tilbake at det snart ikkje er særleg vits i det å kjøpe CD lenger. Det meste kan ein lytte til på Spotify, og ynskjer eg eit album til odel og eige, er det gjerne like greitt å kjøpe mp3-versjonar over nettet. Eg lyttar då likevel mest til musikken når eg jobbar på datamaskina!

Denne erkjenninga gjorde meg i grunn litt trist. Og så kan vi legge til ein samtale eg hadde med nokre ungdommar for ei stund sidan, der dei påstod at ein slett ikkje trengte å betale for musikken, ein kunne berre laste den ned! (Etterfulgt av eit litt skeivt smil til meg då eg fortalte at eg sjølvsagt betalte for songar eg lastar ned - Det var kanskje noko gammaldags?) Dermed vart eg endå tristare.

Eg har mange gode minner knytta til musikk og musikkjøp. Å kjøpe CD, og før det kassettar, var dyrt i ungdomstida. Det var ikkje noko eg berre kunne gjere akkurat så ofte som eg gjerne ville. Eg måtte spare, og eg måtte vurdere om eg ikkje eigentleg burde bruke pengane på noko anna... Av den grunn var det ekstra stas når det då plutseleg kom ein ny kassett eller ein ny CD inn i hylla mi! Og sidan det var så sjeldan, har eg minner knytta opp til dei fleste musikkjøpa. Slike minner går "laste ned gratis"-generasjonen glipp av!

Den aller første CDen eg fekk, heitte "Tretten tidløse" med gruppa ResQ.


ResQ hadde eg god kjennskap til, for dei pleidde spele på UL akkurat dei åra det var aktuelt for meg å delta der. Eg hadde allereie ein kassett av gruppa, albumet "Pasjon". Eg likte musikken. "Tretten tidløse" var eitt av fleire val eg kunne gjere i ein eller annan kampanjesamanheng. Anten var det verving, eller så var det det at eg begynte å abonnere på eit blad eller noko. Uansett kva det var, så valte eg i alle fall å få med denne CDen.

Einaste problemet var at eg ikkje hadde CD-spelar... Eg var i grunn ganske seint ute med å få tak i spelar for denne typen musikkmedium, eg hadde ein god kassettspelar og det var i grunn nok. I alle fall heilt til eg fekk CD-plate... "Tretten tidløse" vart sett i kassetthylla mi, og teken ned og studert og beundra av og til. Men høyre den? Nope, ikkje sjanse. (Her er det greit å vite ein liten detalj om meg: Eg er samlar av natur, så det å endeleg eige sin eigen CD var temmeleg stort. Det at eg ikkje fekk høyre den med det same var ein mindre detalj...)

Omsider kjøpte eg meg CD-spelar, eg også, og kunne endeleg snurre plata eg hadde sett på i så lang tid. Sidan den var ei av berre tre plater eg eigde då eg kjøpte spelar, vart den naturleg nok lytta mykje til. Eg kan når som helst endå, over 15 år seinare, framkalle mange av arrangementa i hovudet. Og det seier eigentleg ein del, når ein tek med i reknestykket at det einaste forholdet umusikalske meg har til musikk, er lytting!

Viss du er nysgjerrig på korleis ResQ og "Tretten tidløse" høyrtes ut, kan du få høyre små 30 sekunders snuttar her på Wimp (eller heile songane, viss du abonnerar...)

Songliste:

NÆRMERE DEG, MIN GUD



PRELUDE


DU FAR OG HERRE


POSTLUDE



AMAZING GRACE


HVILKEN VENN VI HAR I JESUS. DEL 1


HVILKEN VENN VI HAR I JESUS. DEL 2



MILDE JESUS DINE HENDER


LET US BREAK BREAD



PRELUDE


Å TRO DET ER


PRELUDE, THEY CRUCIFIED MY LORD. DEL 1


THEY CRUCIFIED MY LORD. DEL 2


POSTLUDE, THEY CRUCIFIED MY LORD. DEL 3


Å, HVOR SALIG DET SKAL BLIVE


O STORE GUD


SWING LOW


JEG FOLDER MINE HENDER SMÅ


PRELUDE


Å, FOR DJUP I JESU KJÆRLEIK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar